Testmozgás terhesség alatt

Nem titok, hogy a terhesség alatti testmozgás igenis egészséges. Az viszont sok nő számára kérdés, hogy mégis milyen formáit válassza a mozgásnak. Ebben segítünk most néhány tippel és tanáccsal.
Mozgásformák kismamáknak

Életünk során minden életkorban nagyon fontos a testmozgás az egészséges fejlődéshez. Szerencsére manapság divat sportolni, így csak azt kell kiválasztanunk, hogy milyen mozgásformát végezzünk.

Egyértelmű, hogy nem a terhesség ideje az, amikor magas intenzitású edzésprogramokba és fogyókúrába kell kezdeni. Így nem ez a jó időszak a kemény, testet átalakító edzésekre. Ehelyett azonban kifejezetten egészséges, ha minden nap fél óra mérsékelt intenzitású edzés végez a kismama.

Olyan gyakorlatokra kell itt gondolni, mint például a gyorsgyaloglás/séta, ami kiválóan szinten tartja a várandós nők napi mozgásmennyiségét, nem megterhelő, ráadásul szív- és érrendszeri fittséget is biztosít.

További megfelelő mozgás lehet egy kismama számára az aerobic. Otthon is végezhető mozgásforma, Fitness DVD-k segítségével, de társaságba is el lehet járni és tornázni egyet a barátnőkkel. Persze mint minden mozgást, ezt is csak addig kell végezni, amíg jól esik.

Az úszás is tökéletes választás lehet terhesség alatt, hiszen rengeteg előnye van. A saját testsúly ugyanis könnyebbé válik, máris egy kis pihenést érez a test, az állandó „teher” után. Ezen kívül nagyon jól átmozgat minden porcikát és jótékony hatással van az izmok munkájára, illetve ízületekre, húzódásokra megfelelő gyógyír lehet.

A jóga azok számára is feszültségoldó hatású, akik nem terhesek, a kismamáknak viszont kifejezetten ajánlott, hiszen a legtöbb stresszt és feszültséget talán pont ebben a kilenc hónapban érzik a hölgyek.

Ezeken a mozgásformákon kívül persze van még jó pár, melyek pozitív hatással lehetnek a kismamák testére és lelkére egyaránt. Fontos, hogy olyan sportot űzzenek terhesség alatt a nők, amit egyébként sem vetnek meg, élveznek, és amely jó hatással van a testükre – ezt úgy is érzik majd. Persze ha terhesség előtt valaki folyamatosan sportolt, mozgott, nem ajánlott abba hagyni, olyan vészjósló gondolatok miatt, hogy az talán veszélyeztetné a terhességet. Éppen az aggodalom fogja azt veszélybe sodorni.

Így tehát bizonyos, hogy fontos a mozgás terhesség alatt is, viszont mérsékeltebb tempóban és erőfeszítéssel, mint várandósságon kívüli időszakban.

Kapcsolódó cikkek

Négyes ikrek pelenkázása

Ügyes anyuka mutatja be, hogyan teszi tisztába négyes ikreit

Egy anyukáról számolunk be, aki a négyes ikreit teszi tisztába.

Sztáranyukák vallomásai

Sztármamik vallomásai az anyaságról

A cikkben sztármamik vallanak az anyaságról.

Kreatív előtte-utána fotózás

Íme a legkreatívabb előtte-utána fotók a babavárásról

A cikkben bemutatjuk, hogy milyen a terhesség előtti és utáni élet.